Vznik a historie

  • 2020

    Institut řeší ve spolupráci s Pedagogickou fakultou ZČU v Plzni projekt GA ČR zaměřený na proměny kultury vyučování a učení ve školách.

  • 2019

    Tomáš Janík získává pozvání k hostující profesuře (Wippermann-Fellowship) na Stiftung Universität Hildesheim a rozvíjí zde další spolupráci ve výzkumu vzdělávání.

    Ve spolupráci s Pedagogickou fakultu JU v Českých Budějovicích získává Institut projekt TA ČR, jehož cílem je vytvořit Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku.

  • 2018

    Se zjištěními o profesní situaci začínajících učitelů v českých školách se Institut dostává do nejsledovanějších médií u nás a zapojuje se do aktivit projektu SYPO, jehož ambicí je vytvořit systém podpory profesního rozvoje učitelů.

  • 2017

    Pod vedením Jana Slavíka vzniká kolektivní monografie Transdisciplinární didaktika.

    Institut prochází hodnocením svého patnáctiletého působení a směřuje k rozvinutí svého výzkumného programu pro další období.

  • 2016

    Tomáš Janík je přizván do poradního týmu ministryně školství a podílí se na aktivitách spojených s podporou učitelství.

    Institut získává podporu GA ČR na výzkum založený na metodě eye trackingu a směřuje k nové profilaci ve výzkumu učitele.

  • 2015

    Pod editorstvím Ivy Stuchlíkové a Tomáše Janíka se Institut v gesci pracovních skupin Akreditační komise podílí na přípravě monografie Oborové didaktiky.

    Nově získaný projekt GA ČR umožnuje Institutu pokračovat ve výzkumu učitelů (tentokrát začínajících).

  • 2014

    Je spuštěn vzdělávací portál pro učitele a vzdělavatele učitelů Didactica viva.

  • 2013

    Novým výzkumným tématem se zázemím v projektu GA ČR se stává profesní vidění učitelů.

    Vychází kolektivní monografie Kvalita (ve) vzdělávání.

  • 2012

    Institut se stává součástí Centra výzkumných institutů a doktorských studií a přesouvá se do moderních prostor nové budovy.

  • 2011

    Díky novému projektu GA ČR zahajuje Institut pod vedením Michaely Píšové výzkum učitelské expertnosti.

  • 2010

    Centrum je v rámci širší koncepce podpory výzkumu na PdF MU transformováno do Institutu výzkumu školního vzdělávání.

    Výzkum kurikula a výzkum výuky se propojují při řešení projektu GA ČR zaměřeného na kvalitu (ve) vzdělávání.

  • 2009

    V nakladatelství Waxmann vychází kniha Power of Video Studies, která zúročuje zahraniční spolupráci ve výzkumu vyučování a učení.

    Centrum je Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze osloveno s nabídkou realizace plošného výzkumu kurikulární reformy.

  • 2008

    Vedoucím Centra se stává Tomáš Janík, zakotvuje jeho vyzkumný program do širší fakultní koncepce a posiluje mezinárodní kontakty.

  • 2006

    Pod řešitelstvím UVRV PedF UK se pracoviště zapojuje do projektu MŠMT Centrum základního výzkumu školního vzdělávání a vedle výzkumu kurikula zahajuje výzkumný program v oblasti vyučování a učení (videostudie).

    Získaný projekt GA ČR zaměřený na didaktické znalosti obsahu zahajuje výzkumný program v oblasti učitelské profesionalizace.

  • 2005

    Centrum získává první projekt GA ČR a pod vedením Josefa Maňáka zahajuje výzkumný program v oblasti kurikula.

  • 2003

    Na PdF MU je zřízeno Centrum pedagogického výzkumu, jeho vedením je pověřen Josef Maňák, dále zde působí Vlastimil Švec a Tomáš Janík.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info