Vznik a historie
-
2020
Institut řeší ve spolupráci s Pedagogickou fakultou ZČU v Plzni projekt GA ČR zaměřený na proměny kultury vyučování a učení ve školách.
-
2019
Tomáš Janík získává pozvání k hostující profesuře (Wippermann-Fellowship) na Stiftung Universität Hildesheim a rozvíjí zde další spolupráci ve výzkumu vzdělávání.
Ve spolupráci s Pedagogickou fakultu JU v Českých Budějovicích získává Institut projekt TA ČR, jehož cílem je vytvořit Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku.
-
2018
Se zjištěními o profesní situaci začínajících učitelů v českých školách se Institut dostává do nejsledovanějších médií u nás a zapojuje se do aktivit projektu SYPO, jehož ambicí je vytvořit systém podpory profesního rozvoje učitelů.
-
2017
Pod vedením Jana Slavíka vzniká kolektivní monografie Transdisciplinární didaktika.
Institut prochází hodnocením svého patnáctiletého působení a směřuje k rozvinutí svého výzkumného programu pro další období.
-
2016
Tomáš Janík je přizván do poradního týmu ministryně školství a podílí se na aktivitách spojených s podporou učitelství.
Institut získává podporu GA ČR na výzkum založený na metodě eye trackingu a směřuje k nové profilaci ve výzkumu učitele.
-
2015
Pod editorstvím Ivy Stuchlíkové a Tomáše Janíka se Institut v gesci pracovních skupin Akreditační komise podílí na přípravě monografie Oborové didaktiky.
Nově získaný projekt GA ČR umožnuje Institutu pokračovat ve výzkumu učitelů (tentokrát začínajících).
-
2014
Je spuštěn vzdělávací portál pro učitele a vzdělavatele učitelů Didactica viva.
-
2013
Novým výzkumným tématem se zázemím v projektu GA ČR se stává profesní vidění učitelů.
Vychází kolektivní monografie Kvalita (ve) vzdělávání.
-
2012
Institut se stává součástí Centra výzkumných institutů a doktorských studií a přesouvá se do moderních prostor nové budovy.
-
2011
Díky novému projektu GA ČR zahajuje Institut pod vedením Michaely Píšové výzkum učitelské expertnosti.
-
2010
Centrum je v rámci širší koncepce podpory výzkumu na PdF MU transformováno do Institutu výzkumu školního vzdělávání.
Výzkum kurikula a výzkum výuky se propojují při řešení projektu GA ČR zaměřeného na kvalitu (ve) vzdělávání.
-
2009
V nakladatelství Waxmann vychází kniha Power of Video Studies, která zúročuje zahraniční spolupráci ve výzkumu vyučování a učení.
Centrum je Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze osloveno s nabídkou realizace plošného výzkumu kurikulární reformy.
-
2008
Vedoucím Centra se stává Tomáš Janík, zakotvuje jeho vyzkumný program do širší fakultní koncepce a posiluje mezinárodní kontakty.
-
2006
Pod řešitelstvím UVRV PedF UK se pracoviště zapojuje do projektu MŠMT Centrum základního výzkumu školního vzdělávání a vedle výzkumu kurikula zahajuje výzkumný program v oblasti vyučování a učení (videostudie).
Získaný projekt GA ČR zaměřený na didaktické znalosti obsahu zahajuje výzkumný program v oblasti učitelské profesionalizace.
-
2005
Centrum získává první projekt GA ČR a pod vedením Josefa Maňáka zahajuje výzkumný program v oblasti kurikula.
-
2003
Na PdF MU je zřízeno Centrum pedagogického výzkumu, jeho vedením je pověřen Josef Maňák, dále zde působí Vlastimil Švec a Tomáš Janík.