Konference - Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí (7. 12. 2023)
Další z cyklu oborovědidaktických konferencí se zaměřuje na témata spojená s konstrukcí učebních prostředí.
10.–11. 6. 2021 in digitaler Form
Schule ist in der Moderne mehrheitlich staatlich organisiert und zu ihren Funktionen zählt die Integration Heranwachsender in die bestehende Gesellschaft und die Legitimation des bestehenden sozialen und politischen Systems. Von daher ist naheliegend, dass ein politischer Systembruch, wie ihn die Staaten Ostmitteleuropas 1989 erlebten, auch zu wesentlichen Veränderungen in der Schule führt. Vor diesem Hintergrund wollen wir im Rahmen des Workshops den Zusammenhang zwischen der politischen Zäsur von 1989 und dem Wandel des Schulsystems in den Staaten Ostmitteleuropas studieren. Gut 30 Jahre nach dem Fall des Eisernen Vorhangs wollen wir eine vorläufige Bilanz über Veränderungen in Schulsystemen ziehen und neue Perspektiven suchen.
Anmeldung zum Workshop
Information über Annahme
Termin des Worhops
V moderní době jsou školy většinou řízeny státem. Mezi základní funkce školy patří integrace žáků a žákyň do existující společnosti a legitimizace stávajícího sociálního a politického systému. Je tedy zřejmé, že politický zlom v systému, jako je ten, který se odehrál v zemích východní a střední Evropy v roce 1989, vede k významným změnám také ve školách. Na pozadí zmíněných událostí chceme v rámci workshopu sledovat souvislost mezi politickým převratem roku 1989 a změnou školského systému v zemích střední a východní Evropy. Celých 30 let po pádu železné opony budeme bilancovat změny ve školských systémech a hledat nové perspektivy.
Přihlášení
Informace o přijetí
Termín konání
Další z cyklu oborovědidaktických konferencí se zaměřuje na témata spojená s konstrukcí učebních prostředí.
S čím se obrací žáci a žákyně na linku důvěry?Jakou pomoc jim mohou nabídnout? Co z toho vyplývá pro (budoucí) učitele? Tyto a další otázky budeme diskutovat s MgA. Hanou Regnerovou a Mgr. Tomášem Gillem v rámci interdisciplinárního semináře konaného dne 2. listopadu 2023 od 16:30 hod.